Bijna 2 weken Almaty - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van Tom en Daan - WaarBenJij.nu Bijna 2 weken Almaty - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van Tom en Daan - WaarBenJij.nu

Bijna 2 weken Almaty

Door: daanentom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Daan

26 Maart 2011 | Kazachstan, Alma-Ata

Goeiedag,

Bijna 2 weken in Almaty alweer!!
We zijn al druk in de weer met onze projecten voor Kuhnbergen, gister een combine bekeken uit 2001 die al sinds 2004 Stilstaat!! Zo gaat dat hier in de landbouw. Afgelopen week zijn we begonnen met 3 vrije dagen ivm voorjaar van Kazachstan, wat erg zeg;). Dan toch maar even op pad gaan, de bergen bekeken erg mooi en s'avonds Almaty in geweest. Dat is weer anders als een avondje op stap in Leeuwarden!

Agelopen donderdag zijn we bij de Dutch Buisniss Drink geweest georganiseerd door de Ambasade van Nederland in Kazachstan. Hier hebben we veel Nederlanders gesproken die hier ook in Kazachstan actief zijn. Een gezellige avond hebben we hier gehad en veel Nederlandes ontmoet. We kregen Nederlandse bitterballen en rookworst, Tom had het dus erg naar zijn zin!!

Er was zelfs een fanatiekeling die zo snel mogelijk de schaal bitterballen uit de handen van de ober scheurde, om hem vervolgens in de hoek alleen staan leeg te eten. Aan zijn postuur was dit ook wel te zien!! en dat moeten dan mensen zijn met een hoge status!!!???

Komende week gaan we opzoek naar machines om te gebruiken in Shymkent, de boerderij 600km verderop. Het voorjaar gaat hiet namelijk ook beginnen, vorige week nog 0,5 meter sneeuw en gister al 18 graden!!!

Groeten
Tom& Daan

• 26 Maart 2011 - 19:03

Alberta:

Lachen....wel bijzonder zo ver van huis dit soort belevingen.
    Heerlijk voorjaar, ook hier is het super mooi weer, nog geen 18 graden, vannacht nog mogelijk -6, maar het graszaad zit er in....nu nog hogere temperaturen zodat het kan kiemen.... Stuur je per mail nog wel een paar foto's Tom. Dikke kus.

• 28 Maart 2011 - 10:49

Familie Huisman:

Hoi Tom , Daan en anderen, Je schrijft heel positief en in die twee weken hebben jullie je al aardig goed kunnen inleven in het land en zijn cultuur en helpt Garry jullie in alle opzichten aardig op weg.Je hebt er wel zin in. het doet ons goed op de hoogte te blijven. twee weken terug stond er nog een intervieuw in de boerderij met Bert van Lier in kazachstan. Vorige wek ben ik twee dagen in moordrecht geweest om dat Eline verhoging had en niet naar de créche kon en nu ben ik zelf dik verkouden
    het is hier al weken droog en schiet het landwerk goed op graan en bieten ziten er in. tom we kijken weer uit naar de volgende reactie.
    groeten opa en oma

• 29 Maart 2011 - 11:11

Marjon V D Lee:

Hallo Daan en Tom.

Heel veel succes met jullie stage en we houden jullie in de gaten.

Groeten Willem en Marjon v d Lee

• 29 Maart 2011 - 12:10

Lotje!:

Drolle bolletjes!
    Ook maar even hier iets van mij achterlaten. Kunnen jullie het nog een beetje met zn tweetjes uithouden daarzo? Word je al gek van die Noord-Hollander kak? En kan Tom zn oogjes nog een beetje fatsoenlijk openhouden ;)
    Genieten jullie! Dikke kusjes voor jullie!

• 04 April 2011 - 12:20

Nico En Louise:

Hoi mannen,
    Leuke foto's van jullie zo in de sneeuw. Wij en opa en oma hebben genoten van jullie verslag via de email. Veel plezier!!!