De tijd vliegt. - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu De tijd vliegt. - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt.

Door: daanentom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Daan

08 Januari 2012 | Brazilië, Maracaju

Goeiedag,

Alweer bijna een maand hier in Brasil, de tijd vliegt. Ondertussen zijn ook de feestdagen voorbijgegaan met de nadruk op FEEST. Daar zijn ze hier in Brasil ook niet erg vies van hebben we gemerkt. De kerstmis werd hier in 1 dag gevierd, gezamelijk met alle medewerkers werd er een feest gevierd. Iedereen kwam met zijn hele familie inclusief alle kinderen.

Na de kerst zijn we afgereist richting Aguaï, de plaats waar Klaas vandaan komt. Hier zouden we oud en nieuw vieren. Aguaï licht in de staat Sao Paulo, 80km van de Nederlandse kolonie Olambra. Deze hebben we meteen ook bezocht en zijn daar wezen eten in het Hollandse clubgebouw. Hier konden we jammergenoeg geen zoute haring vinden!!!! De staat Sao Paulo vertoont een groot verschil ten opzichte van hier, er zijn veel meer mensen en de landbouw is intensiever. Zo hebben we ook een kippenbedrijf bezocht van een Nederlander. Oud en nieuw hebben we in 2 delen gevierd,en was wel een apparte belevenis. Op 2 Januari zijn we weer richting Maracaju gegaan, een reis van 1100 km. Terug reisde we met 4 personen, Klaas ging ook weer mee richting Maracaju.

Op 3 Januri zijn we met de hele familie vertrokken richting Bonito. Bonito is een natuurreservaat waar van alles te zien is. We gingen snorkelen in een bron, die ontstaat daar en dat is best appart om te zien, prachtig mooi helder water. We verbleven 2 nachten in Bonito in een prachtig park.

Dit was het wel weer een beetje, snel zullen er ook wat foto's te zien zijn.

De groeten

• 09 Januari 2012 - 09:45

De Huismannetjes:

Hoi jongens
    We keken al even uit naar iets nieuws . we begrijpen met al jullie nieuwe ervaringen dat het er even bij bleef.
    Wat weer een belevenis!
    Vorige week hadden we hier weer last van hoog water maar het is nu weer aan het zakken. verder is het hier maar een saaie boel.Heel veel groeten uit Zuidbroek

• 09 Januari 2012 - 20:24

Kees En Ellen:

Hallo Daan (en Tom), nou hier staat de tijd ook niet stil, we zitten al weer dik in het nieuwe jaar en nog steeds geen sneeuw. Vorig jaar zout allang op, en nu nog niets gebruikt. Zo te lezen geven jullie de ogen goed de kost. Doe de familie ook even de groeten van mij.
    Groetjes
    Kees en Ellen

• 10 Januari 2012 - 16:52

Van Langetjes Winkel:

Hey mannen, wat leuk om weer een verhaal te lezen. De tijd gaat snel. Vandaag zijn jullie precies 1 maand weg. Fijn dat jullie zo genieten van alles. Hier gaat alles goed. Maar....wij zouden wel eens even om een hoekje willen kijken.
    Dikke kus uit een zacht Nederland. Ca. 9/10 graden.

• 11 Januari 2012 - 07:56

Jan En Ans Van Lange:

Hoi Daan,het ziet er allemaal weer geweldig uit,hier is het nog steeds geen winter. nog een mooie tijd,Ans

• 15 Januari 2012 - 12:14

Claudia:

Hey Daan!
    Alles goed daar?
    Leuk om je verhalen te lezen:)
    Ik zal je snel even toevoegen op Skype.
    Groetjes!!