Leven nog - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu Leven nog - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu

Leven nog

Door: daanentom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Daan

30 Januari 2012 | Brazilië, Maracaju

Goeiedag,

Even nog een berichtje voor we de drukke tijd tegemoet gaan. Het is hier in tegenstelling tot bij jullie erg warm, dagelijks boven de 30 graden. Dit verveelt overgins nog niet, intetegendeel. We beginnen onlangs al goed thuis te voelen hier waarbij we langzaamerhand de weg ook weten te vinden. Zo zijn we er onlangs achter gekomen dat hier dagelijks op de hoofdstraat van alles te beleven is. Hier lopen veel mensen en zitten verschijdene mensen langs de kant terrere te drinken. Dit is echt een traditie van Mato grosso del Sul. Is kruiden thee met koud water en dan met 10 man om en om uit dat bakkie lurken...... Beetje appart de eerste keer, maar alles went. Hier doen we ook wel eens mee aan sporten, zo loopt Tom welgeteld vanuit de auto naar de dichtstbijzijnde biertent, of rijdt met de auto om Daan een bekertje Terere te bezorgen tijdens het hardlopen............. Door de vakantie tijd is deze hoofdstraat dagelijks meer dan goed gevuld, erg gezellig en leuk om te zien.

Langzamerhand beginnen ook alle soja velden in de buurt te verkleuren dus breekt te tijd aan voor de oogst. Achter de combine aan gaat direct te zaaimachine om maïs te zaaien, dit gebuert op dezelfde dag.

De groeten,

• 31 Januari 2012 - 08:00

Sicco:

moi jongens! ik heb jullie foto's net even bekeken, dat wou in tanzania niet zo goed:P t ziet dr prachtig uit daarzo! ik zou echt graag eem willen komen kijken, maar k moet nog eem stageverslag maken in een paar week, dus ik denk niet dat ik dr tijd voor heb. dat met die thee, zoiets hadden ze in tanzania ook op straat. een soort hele sterke koffie in een klein kopje. en daar hangen ze daan de hele dag wat omheen te lamballen. en het was vreselijk smerig, t leek wel of het van houtskool gemaakt was. ik wens jullie nog veel plezier daar, maar zo te lezen gaat dat wel lukken!!! groeten Sicco

• 01 Februari 2012 - 07:28

Alberta:

He Tom, Daan. Dat jullie weinig tijd hebben de site bij te houden is een goed teken, wel fijn te weten dat jullie "nog leven", waarbij de nadruk op "leven" Jullie hebben het druk en dan niet alleen met je stage gerelateerde bezigheden..... Heerlijk toch! Klinkt heel gezellig dat Terrere drinken maar of ik met 10 man uit een bakkie zou gaan lurken...
    Temperatuur is inderdaad wel even een verschil. Het is hier behoorlijk koud, eindelijk winter. Gisteren is de eerste marathon tour op natuurijs alweer gereden, en dat na een paar nachtjes vorst. Het ijs is superstrak (althans op onze vijver). Misschien nog even op de schaatsen deze week. XXX

• 02 Februari 2012 - 11:32

Van Langetjes Winkel:

Hoi mannen, wij lopen hier dik ingepakt. Het is hier lekker koud. Vanavond naar de ijsbaan. Toch even proberen. Leuk om weer een verslagje te lezen. Succes met combinen. Dikke kus en groet aan iedereen daar aan de overkant.

• 10 Februari 2012 - 13:45

Lotje!:

Heej mooie leuke mannen! Klinkt goed dit!, ik ben nog een beetje te lui om er voor te gaan zitten en een bericht te posten! Maar hier is het echt meer dan fantastisch!! Jullie zijn nu natuurlijk flink hard aan het werk, en ik doe alles op de This Is Africa Style! Chillen dus!!
    Geniet nog maar even flink van alles wat jullie mee maken, en toch af en toe even wat posten, want wil wel weten hoe het met jullie gaat natuurlijk!!
    Zo te horen zorgen jullie goed voor elkaar, want als Tommetje zelfs die heerlijke thee naar Danus toe rijdt, zit dat wel goed ;)
    Mis jullie wel af en toe met jullie rare streken, die mensen daar beleven vast heel wat met jullie!

Heel veel liefde en kusjes vanuit Zuid Afrika!! (best dichtbij, dus komen jullie in april hier even langs?)
    xx Lotje!