Week in Brasil - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu Week in Brasil - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Tom en Daan - WaarBenJij.nu

Week in Brasil

Door: daanentom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Daan

19 December 2011 | Brazilië, Maracaju

Alweer ruim een week in Brazil!

De eerste week is alweer om, de tijd gaat erg snel hier. Afgelopen week een beetje ingeburgerd in Maracaju en goed kennis gemaakt met de mensen hier. Zondags na aankomst hadden we gelijk al een voetbal toernooi. Niet dat we die voetbal zo interessant vinden maar de 3e helft was wel erg interessant. Gelijk hadden we al in de gaten dat ze hier wel van een feestje houden.

De gehele week zijn we dagelijks op het bedrijf geweest ongeveer 50km hier vandaan. Dagelijks zo'n uurtje rijden. Er wordt op 2 locaties geboerd, ongeveer 40 km uit elkaar. In totaal wordt er 3400ha verbouwd, in de zomer (nu) wordt er soja verbouwd en in de winter maïs. Als we naar het bedrijf rijden zien we bijna ALLEEN maar soja, een imposant gezicht.

Vrijdag zijn we na het werken samen met Klaas, en Fredie wezen vissen bij een meertje naast het bedrijf. Klaas werkt ook op het bedrijf is familie van de fam. Spekken en Freddie is een vriend van de familie. Smorgens hadden we hier nog een Kaiman gezien, en nu zaten we daar te vissen!!. Er zat veel vis in het meertje, alleen Daan had wat moeite met vissen, iedereen had ongeveer 4 gevangen en Daan nog niet een!

Savond's nog even wezen volleybalen en gezellig gezeten. Zaterdags zijn we wezen bbqen en savonds een kijkje genomen in het nachtleven van Marcaju. Wat overgins best wel rustig was.

Volgend weekend staat de kerst voor de deur. Ik heb nog geen seconde aan kerstmis gedacht, het is alle dagen boven de 30 graden en heerlijke zon!!!! Het zal dus een apparte kerst worden, maar kerst vieren aan de rand van het zwembad heeft ook wel weer wat.!

De groeten daar,

• 19 December 2011 - 21:42

Van Langetjes Winkel:

hoi mannen, lekker om weer een nieuw verhaal te lezen. En alle dagen boven de 30 graden. Bofkonten zijn jullie. Geniet ervan en voor iedereen daar gezellig kerstdagen.
    XXX

• 20 December 2011 - 07:55

Paulien:

Hoi Daan en Tom vanuit een nat Landsmeer denken we aan jullie met de voorbereidingen voor de sneeuw in mijn hoofd wat een tegenstelling maar prachtig voor jullie geniet ervan en heel mooie warme dagen toegewenst,
    Groetjes van alle twee en viervoeters Straver

• 20 December 2011 - 11:44

Alberta:

Lijkt me heerlijk Kerst vieren bij 30 graden... Ben benieuwd hoe de kerst met al zijn versieringen er bij jullie uitziet. Wij hebben deze zondag nog (een verlate) Sinterklaas gevierd, onder de kerstboom! Apart zonder jou Tom, moest wel even wennen...

XXX

• 20 December 2011 - 17:00

Jolanda:

hoi Daan en Tom
    klinkt allemaal goed! Maak er een mooie tijd van, we blijven jullie verhalen volgen. Voor komend weekend: Fijne kerst.

• 22 December 2011 - 17:15

Andre:

Moi mannen,
    kun je dat ook eten?
    Kaaiman?
    Daan moet leren ver spugen en dan rond de dobber mikken, daar win je een (vis)wedstrijd mee!
    moi, André

• 25 December 2011 - 20:59

Loes Van Langen:

Hoi Daan
    Merry Christina's vanaf de langereis bij tante Vera . Zit hier met de iPod van je neef Bas die hier met twintig familie leden zit te kletsen .wil effe zeggen dat we je missen hier. Maar ik weet dat jr daar geniet met de soubrasco of hoe het ook heet in het Portugees . De barbecue daar . Veel plezier en de groeten aan Carla en Sjon. Dikke zoen van ons allen hier.loes

• 28 December 2011 - 16:46

Judith:

Hey jongens!

Klinkt goed...heel veel plezier!
    Zo te lezen lukt dat heel goed.